Sir Real i Portugal

Daniel og jeg tok bilder til Sir Real idag.

Lisboa

Idag var jeg i Lisboa, Portugal med Daniel. Vi gikk inn på en goth butik og jeg har sannsynligvis kjøpt de mest awesome buksene som noen gang har eksistert. Vi kaller dem bipolar bukser fordi det ene benet er svart og det andre er hvitt. Daniel kjøpte creepers til seg selv så nå kan vi begge creepe rundt i Porsgrunn sammen. Vi spurte de ansatte om de viste hvor det var en tattoveringssjappe og de ga oss adressen så vi gikk dit.

Jeg spurte om tattovering og damen der var sånn, ja helt ok. Så sa jeg at jeg er 17 men ikke hadde fylt 18 men har tilatelse av moren min (Som jeg har). Moren min skrev også en lapp om at jeg får lov under reisen i Portugal med en kopi av IDen hennes. Damen som jobbet der sa at hun tror det skulle gå helt greit så hun viste bildet mitt til tattovøren og sa hvor mye det cirka ville komme på. Men så snakket hun med andre ansatte og måtte ringe sjefen sin for å spørre om det var greit som det dessverre ikke var. Fordi det er en lov om at foreldre må være til stede om man er under 18 og det kommer folk som kontrollerer tattoveringene så det vil være fare for dem. Da ble det ikke tattovering på meg.

Sesimbra

Igår dro vi opp til et slott i nærheten av Sesimbra, i Portugal. Vi var også i sentrum av byen Sesimbra. Der gikk vi på en bar og ba om 2 drikker med alkohol enda det er 18-års aldersgrense men de gadd ikke sjekke IDene våres. Daniel gikk også på en kiosk og kjøpte røyk som også har 18-års aldersgrense men ingen tok seg bryet til å sjekke der også. Vi var tidligere på et kjøpesenter og shoppet masse suuuuufff og Daniel kjøpte internett yay.

Triumfbuen

Vi var ved Champs-Elysees i Paris på tirsdag tror jeg det var og ved triumfbuen. Nå er vi i Portugal. Vi har ikke hatt nett i et par dager nå men Daniel kjøpte internett haha. Vi er så desperate.

Mer av Paris

Idag går vi ut i Paris litt igjen så skal vi reise videre til Spania.

Her er flere bilder fra hele turen ned hit.

Eiffeltårnet

Igår gikk jeg å Daniel til eiffel tårnet. Jeg kjøpte små eiffeltårn suvernir tinger, de var søte.

Jeg er i Paris

Vi ankom Paris mellom klokken 13 - 14 idag. Daniel og jeg gikk rett til hotell rommet vårt, skiftet og gikk ut igjen. Vi tok virkelig sats da vi fikk dårlig fransk/engelske instruksjoner på hvordan vi skulle komme oss til sentrum av Paris. Vi fant tog stasjonen og uten å ordentlig vite hvilket tog vi skulle ta gikk vi for det. Vi gikk av riktig men togstasjonen var veldig forvirrende og vi slet med å finne veien ut. Men vi gjorde det til slutt, da var vår neste oppgave å finne eiffel tårnet som ikke var så vansklig. Vi så det med en gang og gikk mot det.

Det var mye større en jeg hadde foventet og det så ikke ut som jeg hadde forventet rundt ut ifra bilder å sånt. Vi skulle gå tilbake til togstasjonen men fant den ikke igjen siden alle gater er identiske og vi hadde bare satset med å gå til eiffel tårnet ut ifra hvor vi så det. Men togstasjonen var ikke så synlig, vi endte opp med å måtte ta taxi tilbake til hotellet.

Da reiser jeg da!

Idag reiser jeg avgårde. Jeg skal gi helt detaljert informasjon om hvor og hvordan jeg reiser siden jeg har bare nevnt litt her og der i ulike innlegg. Dersom du faktisk er leser av bloggen min så har du nok fått det med deg.

Idag rundt klokken 15:15 blir jeg hentet av Daniel og faren hans. Vi skal kjøre til Larvik for å ta en båt til Hirtshals i Danmark. Båten kommer til å bruke litt under 4 timer. Vi skal så kjøre igjennom hele Danmark uten noen stopper annet en de nødvendige som mat og toalett. Først var planen å ta en natt ett eller annet sted i Tyskland men det ser ut til at de planene er endret og vi reiser direkte til Paris. Det vil si vi kjører gjennom Tyskland og så Belgia og helt fram til Paris.

Vi har allerede bestilt et hotell som skal være rundt 15 min (med bil) utenfor sentrum av Paris. Vi vil nok ankomme der imorgen på ettermiddagen men kommer nok ikke til å gå ut i Paris før dagen etter for å få hvilt ut. Jeg vet helt ærlig ikke hvor lenge vi blir i Paris om vi drar samme dag som vi går rundt der eller mot kvelden eller noe sånt. Men jeg tror det lengste vi blir er fram til morgenen etter det igjen.

Da vil vi kjøre videre til Spania hvor jeg ikke tror vi kommer til å sove, vi kommer bare til å kjøre rett igjennom og direkte til Sesimbra i Portugal (hvor Daniel og familien hans har hus.) Vi skulle da ifølge tidligere planer ankomme om kvelden men siden jeg ikke vet hvor lenge vi blir i Paris og om vi tar en natt i Spania så er ikke dette sikkert.

Turen vil sannsynelig vis ta rundt 3 dager.

Jeg kommer mest sannsyneligvis til å blogge lite under ferien fordi jeg kommer til å ha dårlig med nett.

MEN! Jeg kommer en gang i blandt til å poste bilder på instagram med mobilnett! Så bare følg meg: iamnorwegian.

Jeg har blogget dette før men dette er reisen jeg tar:

Inverted cross

Jeg lager alltid ting ut av cernit/fimo hva nå en det EGENTLIG heter. Det virker ikke som det har noe fast navn. Jeg har lagd inverted cross øredobbe ting. Jeg lagde 2 men jeg liker den ene best, den i bildet. Den andre er turkis og rosa blandet sammen og den er mindre. Det ser ganske shit ut på bildet men de ser bedre ut i virkeligheten.

Feilklipp fra musikkvideoen

Svane spiser mat fra hånden min

Paris

Om 2 dager reiser jeg fra Norge til Danmark og Tyskland med Daniel. Om 3 er jeg sannsynligvis i Paris allerede. Jeg gleder meg.

Her er et  bilde fra sist gang vi var i Paris.

(Oh wait, jeg har aldri vært i Paris før.)

Musikkvideo: Sounds fill my heart

Da er Sir Reals musikkvideo til Sounds fill my heart endelig ferdig!

Jeg har merket at hos meg så er lyden litt usynkronisert på youtube videoen. Nå har jeg lastet den opp 4 ganger for å prøve og fikse det. Det tar 2 timer hver så jeg har brukt 8 timer på å laste den opp og jeg har ikke sovet i natt en gang på grunn av det så du våger ikke å peke det ut. Feilen ligger i youtube, videoen har helt perfekt timing på alle pcene jeg har lagt videofilen inn på. Jeg tror det har noe med at jeg laster opp i HD. Men om jeg klarer å fikse det så bytter jeg video.

Svaneunger

Igår var jeg i byen med Håvard. Jeg måtte kjøpe liten linsevæske til turen min. Da vi skulle tilbake gikk vi ved vannet hvor det var 2 svaner og masse søte små svanebabyer. De vas kjempesøte og svanene var ikke overbeskyttende jeg kunne nesten gå bort til dem. Jeg gikk tilbake til kjøpesenteret og kjøpte en bolle i matbutikken. Da jeg kom tilbake hadde de svømt til andre siden av elven men jeg gikk hele veien over til vestsiden for å mate dem likevel. Håvard filmet det men jeg har ikke lastet opp videoen noe sted enda.

De tok til og med mat rett fra hånda mi og den ene bet meg på en måte. Folk overvurderer svaner, de har ikke skarpe tenner og det var absolutt ikke vondt.

DUCKFACE

Filmet til musikkvideo

Igår var jeg ute i skogen med Daniel og filmet til Sir Reals musikkvideo. Jeg tenker den blir ferdig til helgen, rett før vi reiser til portugal.

Søster bursdag

Håvard sin lillesøster hadde bursdag og jeg var invitert. Vi dro å handlet gaver til henne sammen siden han ikke ante hva han skulle gi henne. Jeg tror vi gjorde en flott jobb, hun ble glad. Jeg har aldri vært glad i bursdager men denne her var ganske koselig. Kanskje fordi det var voksenbursdag og bare familien hans var der. Men det var virkelig koselig og familien hans er ganske søt.

Håvard, Søsteren hans og jeg gikk tur med Runa. Det regnet litt så vi hadde med paraply. Da vi kom hjem til Håvard skulle jeg presse den stangen som gjør paraplyen lenger inn men den ville ikke inn så jeg brukte mer kraft og hånda mi for rett i paraplyen som gjorde kjempevondt men jeg latet som ingenting og ingen merket noe. Jeg gikk for å ta av meg jakka mi og skoene og da jeg gikk opp i 2 etasje merket jeg at hånda mi var full av blod. De tynne stengene på paraplyen som sprer seg for å holde stoffet hadde rivd opp huden på tommelen min da hånden min for rett i dem etter at stangen på paraplyen gikk inn. Tommelen min er kjempe øm, men jeg var heldig og fikk plaster.

Øyne

Søsteren til Håvard hard bursdag idag og jeg er invitert så jeg skal ut med Håvard og finne gave til henne.

Manne mann

Idag ble Håvard mann. Jeg sminket ham med bart og skjegg og greier så han så ut som en araber mann med sminke eller egypt rockestjerne eller noe sånt. Han overnattet fra igår til idag, det var koselig.

Porsgrunn Internasjonale Teaterfestival

Igår åpnet P.I.T. Jeg må si jeg var litt skuffet men jeg var enda mer skuffet i fjor så for å si det sånn var det litt mer spennende i år. Idag så er Håvard hos meg og skal overnatte her siden jeg reiser til Portugal om 1 uke.

Igår var vi ute og spiste sushi og kake sammen det var koselig. Vi var også ute med Daniel

Liten smugtitt

Som jeg nevnte i det forrige innlegget mitt så spiller vi inn musikk video til Sir Real. Vi må bare filme noen deler til så skal den nok rett ut på bloggen og alt som er. Jeg skal være litt snill og gi en liten forhåndskikk på hva du kan vente deg å se i videoen.

Musikk video på vei

Igår var Håvard, Daniel og jeg ute i skogen for å filme musikk videon til "Sounds fill my heart" som er en Sir Real sang. Jeg måtte gå med indianerstriper i ansiktet gjennom sentrum av byen, det var flaut.

Jeg var ute med Bao og Håvard for et par dager siden. Jeg klarte å glemme igjen lommeboka mi på et kjøpesenter men heldigvis fikk jeg den igjen men noen rappet en 100 lapp.

Klærene er en Sir Real greie.

I klesskapet til Daniel faktisk...

Haha!

Her står jeg forran en neon oransje genser.

Masse ting jeg har lagd med polymerbasert modelleire.

Vi er rare

Igår var jeg ute med Daniel og Håvard. Vi gikk rundt overalt. Vi fant en sti på vestsiden som gikk opp til et fancy utsikts sted over hele byen. Jeg tror ikke jeg har gått så mye på 1 år. Vi tok kjempemasse bilder.

Insta alt!

Hei! Hvem nå en du er. Jeg kommer til å spamme min instagram en del her. Mest fordi de fleste som leser blogger min kjenner meg og da hadde det vært fint om dere kunne følge meg der så jeg kan følge dere tilbake. Jeg ser at mange bruker det men ikke har det koblet opp til facebook eller at jeg bare ikke finner dere gjennom facebook kontakter instagram søke tingen.

Jeg er forresten ikke alltid i humør til å ta med meg et stort speilrefleks kamera for tiden. Jeg føler at jeg ser ut som en tyv hver gang jeg går inn i en butikk med en giga bag og man ser at det tydelig er noe oppi. Derfor er instagram ganske kjekt og jeg legger ikke ut alle bildene mine på bloggen her bare så det er sagt.

Om du ikke kjenner meg så kan du selvfølgelig også følge meg for det siden det ser ut som jeg bare sikter til bekjente i dette innlegget.

Du kan finne min instagram i lenker som burde være rett over tittelen på innlegget eller du kan bare klikke her:

Jeg har ny iPhone, den kom i en pappeske som jeg brukte for å lage en katt. Søndager er kjipe...

Blåse løvetann

GIF TIME!

Iphone 4 S

Jeg har fått en Iphone 4 S. Den gamle iphonen min har jeg hatt helt siden 2008 så den begynner å svikte. Den var dessuten en Iphone 3G, ikke 3GS en gang. Jeg er den eneste blandt alle iphone brukerene jeg kjenner som fremdeles har det. Det kan være greit å få seg en mobil man kan stole mer på rett før man reiser nesten 1 måned til utlandet.

Prupp

Igår var jeg ute med Håvard og Daniel. Håvard måtte på trening så jeg gikk hjem til Daniel og der jobbet vi videre med Sir Reals musikk. Vi har en ferdig melodi. Hvis vi er heldige så blir vi ferdige med den andre vi startet på for et par uker siden og da får vi 2 nye sanger innen 1 måned som passer bra siden når vi har dratt til portugal så blir det ikke så lett for oss å lage musikk.

Vi er i gang igjen

Sir Real har jobbet med videre med de 2 melodiene og har fullført den ene. Nå mangler bare sangtekst og vokaler så i løpet av neste uke vil den nok være ferdig.

Graffiti

Sir Real har en veldig rar og dårlig måte og promotere seg på...

Jeg gadd ikke å ta bilder så jeg har liksom ikke noe bilde av dem som ble bra. Vil lagde 5 stykker tror jeg.

Mennesker

Jeg føler jeg har gjort et stort sprang i og være sosial idag! Jeg gikk ut med Daniel og traff tilfeldig på noen bekjente Katrine, Astrid og Eliza. Jeg kjenner helt ærlig dem nesten ikke. Jeg har kun gått på teater med Astrid. Vi joinet dem og hadde ingenting å snakke om så det ble en veldig awkward silence en stund men så rev det seg løs og vi ble pratsomme igjen. Jeg savner helt ærlig å være sosial, hadde dette vært i fjor hadde det tatt minutter før jeg hadde snakket om alt på jord og om ikke utenfor. Man mister evnen når man slutter å gå ut med folk.

Det øverste bildet ble stjålet fra Katrines instagram.

Ute med Håvard

Jeg har vært ute med Håvard.

Følg meg på instagram

Jeg heter IamNorwegian på instagram.

Sovepiller

Jeg hadde håpet på å se en stor minskning i natt bloggingen min etter at jeg fikk sovepiller skrevet ut av legen min... Jeg tok pillen min klokken åtte. Sovepillen skal tas 2 timer før du har tenkt og legge deg nå er det 5 timer siden jeg tok pillen og 3 timer siden jeg skulle ha sovet. Jeg har vasket hele rommet mitt og malt noe som har gjort meg utmattet og jeg var kjempe trøtt allerede 1 time etter at jeg tok pillen så jeg la meg. Siden lå jeg 2 timer i seng uten hell med å falle i søvn.

Lilla/Rosa Hår

Jeg er på en av de andre pcene mine så fant jeg bilder fra 2 måneder siden tenker jeg det er. Jeg burde definitivt bruke lilla som rosa hårfarge igjen. Den rosa fargen jeg bruker nå er dårlig og ser definitivt ikke slik ut som på disse bildene. Hårfargen jeg brukte på bildene skal egentlig være lilla men den blir mer rosa.

Nå er det uvant å se bilder av meg selv uten septum. Jeg skjønte ikke hva som var galt med ansiktet mitt da jeg først så dem.

Typisk oss

Jeg lagde noe lignende for ca et halvt år siden. Jeg hadde dårlig belysning så det ble ganske shit.

Unik morgen

Jeg har sett verdens kuleste refleksjon. Sol oppgang er genialt!

Eyeballs

Mer tilfeldige greier jeg lager i photoshop.

Midnight scream

Jeg er endelig ferdig med en ny photoshop tegning! Du kan se større versjon på min >>DeviantArt<<.

Grilling

Jeg var hos Håvard idag og vi grillet hamburgere og pølser. Det var første gangen Håvard grillet på egenhånd og det er klart vi gjorde noen tabber men ellers ble maten helt perfekt.

Vi later som om vi er modeller.

Fabelaktig kake

Idag var jeg hos Håvard. Vi bakte en fabelaktig kake, det skulle være fransk sjokoladekake bare med hvit sjokoladekake. Den smakte godt men den ble litt for rennende i midten. Vi tok også en tur innom herkules og prøvde hatter.

• OM MEG

Jeg er 21 år og kommer fra Porsgrunn. Jeg bruker denne bloggen relativt lite nå, mest som en dagbok for meg selv.